środa, 20 stycznia 2016

Na jakie schorzenia jest dobra woda lecznicza w Mezőkövesd?

Nie wszystkie wody termalne kwalifikuje się jako wody lecznicze – zależy to od ilości zawartych w nich składników mineralnych. Każde kąpielisko termalne na Węgrzech posiada wodę o trochę innym składzie i stężeniu pierwiastków oraz związków chemicznych, nie jest więc bynajmniej wszystko jedno, na których basenach spędzimy połączony z kuracją leczniczą urlop.

Baseny termalne Zsóry w Mezőkövesd posiadają JEDNE Z NAJSILNIEJSZYCH WÓD LECZNICZYCH NA WĘGRZECH! To właśnie tutaj znajduje się Centrum Rehabilitacji Narządów Ruchowych, do którego przyjeżdżają chorzy z całego kraju – w Centrum wykonywane są zabiegi, których doskonałym uzupełnieniem są kąpiele w siarkowej wodzie.
Z dobrodziejstwa tutejszych wód może skorzystać każdy - lekarze zalecają 2- 3-tygodniową kurację, po której czuje się zdecydowaną poprawę. W wodzie termalnej można przebywać do 20 min., po czym na krótki czas należy wyjść z basenu.


Przebywający na wczasach kuracjusze dzielą się czasami ze mną swoimi doświadczeniami: jedna z pań nie mogła unieść ręki do góry, a po dwóch tygodniach robiła to bez wysiłku, inną znajomą ciągle bolały plecy i coroczny pobyt na kąpielisku skutecznie zmniejsza jej cierpienia, jeszcze inna młoda dziewczyna miała problem z rozdwajającymi się ciągle paznokciami - zniknął on bezpowrotnie po spędzonym tu urlopie.

No a moje własne doświadczenia? Kilkanaście lat temu stale bolała mnie bardzo głowa, nic nie pomagało. Kiedyś poszłam sama (bez dzieci, na które trzeba było stale uważać) na basen. Po kilku godzinach uświadomiłam sobie, że głowa mnie nie boli, ale dopiero po kilku dniach dotarło do mnie, że to ten stan całkowitego, absolutnego spokoju, relaksu, wyciszenia, wyluzowania i rozleniwienia, jaki mnie ogarnął wtedy w ciepłej wodzie, przyczynił się do ustania bólu. Innymi słowy głowa bolała mnie od stresu, z czego zdałam sobie sprawę dzięki pobycie na basenach termalnych!

Jeszcze jedno: kąpielisko w Mezőkövesd JAKO JEDYNE W OKOLICY (oprócz basenów w jaskiniach w Miskolc-Tapolca) posiada KRYTE baseny lecznicze (czyli baseny w budynku, a nie tylko zadaszone! Oznacza to, że o każdej porze roku, bez względu na pogodę można przyjechać tu na leczenie.

Odpowiedź na to, jakie schorzenia można leczyć w tutejszych wodach znajdziesz tutaj: Działanie wody leczniczej, wskazania i przeciwwskazania 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz