niedziela, 19 stycznia 2020

Gdzie zjeść dobrą zupę rybną?


Zupa rybna (halászlé) to jedna z tradycyjnych potraw węgierskich. Wczoraj postanowiłam sprawdzić, czy rzeczywiście zupa rybna podawana w zajeździe „Halászcsárda” położonym w miejscowości Tiszacsege nad Cisą jest rzeczywiście taka pyszna, jak twierdzą moi znajomi, którzy jeżdżą tam często na obiad pomimo sporej jednak odległości. 


Z Mezőkövesd można tam dojechać albo przez Tiszafüred (60 km), przekraczając rzekę mostem, albo bliższą drogą przez Mezőcsád (40 km) przeprawiając się przez rzekę promem w Tiszacsege. Zajazd znajduje się tak blisko promu, że widać go z okna restauracji.


Pomimo zimowej pory zajazd pełen był gości, od razu rzuciła mi się w oczy duża liczba kelnerów, jeden z nich stał cały czas przy drzwiach wejściowych kierując przybywających do wolnych stolików. 


Potraw rybnych w karcie było sporo, serwowane siedzącym przy sąsiednich stolikach klientom wyglądały bardzo wykwintnie, ale ja zdecydowałam się na zupę rybną, którą podano mi w tradycyjnym kociołku. Obsługa była błyskawiczna, a zupa naprawdę pyszna. I bez ości.


Fanom węgierskiej kuchni bardzo polecam to miejsce, z zastrzeżeniem, że trzeba jednak przygotować się na dość wysokie ceny.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz