poniedziałek, 27 stycznia 2020

Muzeum Beatlesów

O tym, że w Egerze od 2015 r. istnieje muzeum Beatlesów (ul. Csiky Sándor u. 30) wiedziałam już od dawna, ale ponieważ Eger jest pięknym historycznym miastem z całą masą zabytków uważałam, że muzeum zespołu muzycznego, choćby tak znanego, jak „The Beatles” jakoś tu nie pasuje i nie poświęciłam tej informacji większej uwagi. I to był błąd!

Okazuje się bowiem, że muzeum to lepiej jest wyposażone, niż muzeum w Liverpoolu! Zwiedzającym szczęka opada na widok tak wielkiej masy pamiątek po zespole – od plakietek, lalek, gazet, talerzy, przez pendrivy, książki, fotografie do materiałów video. Jest tu np. autograf Paula McCartneya, prześcieradła muzyków i włos Johna Lennona - w sumie 2000 relikwii na powierzchni 450 m2.  Zwiedzający mogą pilotem dowolnie wybierać piosenki do słuchania w trakcie zwiedzania.

Od 2015 r. 25000 osób z 90 krajów odwiedziło muzeum – przeczytałam wypowiedzi kilku z nich na forum, jedną z nich cytuję:

„Najlepsze miejsce za Ziemi! Nie raz i nie dwa byłem już w muzeum, ale za każdym razem, jak przekraczam próg odczuwam to samo zauroczenie, jak z pierwszym razem. Jestem wielkim fanem zespołu, ale zawsze dowiaduję się tu czegoś nowego... mnóstwo elementów interaktywnych, wspaniała sceneria i akustyka, niezrównany humor zauroczy każdego, bez względu na wiek i znajomość muzyki zespołu.”









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz